
Personvernerklæring
Sist oppdatert 25.02.25
PERSONVERNERKLÆRING
Behandling av personopplysninger i VOFFII
Appn AS v/VOFFii vil i forbindelse med vår virksomhet behandle personopplysninger.
Vår behandling som behandlingsansvarlig av personopplysninger er basert på den virksomhet vi driver og formålet med vår virksomhet. Informasjon om personopplysninger vi behandler om deg, det lovlige grunnlaget med behandlingen, formålet med behandlingen, hvor lenge vi behandler personopplysningene, mv. er tatt inn nedenfor.
Om du har spørsmål eller ønsker å vite mer om vår behandling av personopplysninger, så kan du kontakte oss – se kontaktopplysninger nedenfor.
- Ansvarlig for behandling av personopplysninger
APPN AS er ansvarlig for personvernerklæringen til VOFFii. I VOFFii er Elisabeth Østby behandlingsansvarlig, dvs. bestemmer hvorfor og hvordan personopplysningene skal behandles, for behandling som omtales nedenfor.
Kontaktopplysninger for behandlingsansvarlig:
Adresse: Furusethgata 5, 2052 Jessheim
E-post: elisabeth@voffii.no
Telefon: 40845994
Organisasjonsnr.: 927168489
- Hvorfor samler vi inn personopplysninger og hva slags informasjon samler vi inn
Når du registrerer en profil via VOFFii samles det inn ulike opplysninger om deg som du gir frivillig, men IP-adressen registreres også av sikkerhetsgrunner.
All behandling av personopplysninger skjer i overensstemmelse med de til enhver tid gjeldende personvernregler, herunder personopplysningsloven og personvernforordningen (GDPR).
Med «personopplysninger» menes alle opplysninger som kan knyttes til en fysisk person (sistnevnte omtales som «registrert»).
Med «behandling» menes alt som foretas med personopplysninger, som innsamling, registrering, organisering, strukturering, lagring, tilpasning eller endring, gjenfinning, konsultering, bruk, utlevering ved overføring, spredning eller alle andre former for tilgjengeliggjøring, sammenstilling eller samkjøring, begrensning, sletting eller tilintetgjøring.
Eksempel på angivelse av behandling kan være kommune du bor i, alder og kjønn.
- Vi behandler kontaktopplysninger på kunder som de oppgir ved registrering av profil. Vi lagrer profilinformasjonen som beskriver kundene overfor andre, bilder og bildegallerier som legges til i profilen og kommunikasjon med andre medlemmer. Dersom du har samtykket til at stedstjenester benyttes, vil stedet du befinner deg på når appen brukes kunne lagres.
- Formålet med behandlingen er å utføre tjenestene som er nærmere beskrevet i avtalen med deg og for å presentere innhold tilpasset deg og dine preferanser. Data innhentet ved registrering kan brukes for selektering av markedsføring til valgte målgrupper. Markedsføring kan komme via News i app, pushvarsler i app, SMS, nyhetsbrev og mail fra VOFFii/samarbeidspartnere. Dette kun dersom du har gitt ditt samtykke.
- Hvis du tillater det, (vis/skjul meg i kart) samler appen inn lokasjonen din innenfor gitt radius på menneskeprofil som vises på hundekartet. En algoritme beregner en radius som aldri vil angi din nøyaktige posisjon. Hundeprofil vil automatisk vises dersom du ikke aktivt velger å skjule hunden din på kartet. Menneskeprofil er skjult bak hundeprofil, men man kan sende en venneforespørsel via hundeprofil.
- Dersom du jobber med hund vil du automatisk vises på alle synlige plattformer i appen (inklusiv hundekartet), dersom du ikke aktivt selv velger å være skjult. Dette fordi vi vurderer det som ønskelig for deg for å nå flest mulig med dine tjenester. Nye brukere blir spurt om dette ved registrering.
- Vi samler inn e-postadresser for å kunne sende relevant informasjon og tilbud fra VOFFii og våre samarbeidspartnere som vi mener er relevant for brukerne. En bruker må selv aktivt velge dette gjennom avhuking i appen under registrering eller ved bruk av tjenester.
- Vi deler personopplysninger med utvalgte tredjepartsleverandører for å kunne tilby deg bedre tjenester. Dette kan inkludere analyseverktøy, markedsføringspartnere og teknologileverandører. Deling av data skjer kun med ditt samtykke, som du aktivt gir ved å godta våre vilkår under registrering eller ved å oppdatere dine samtykkeinnstillinger i appen.
- Behandlingsgrunnlag er GDPR artikkel 6 a og b, dvs. at du enten har samtykket til behandlingen eller at behandlingen er nødvendig for å oppfylle vår avtale med deg.
- Opplysningene samles inn fra den registrerte, deg, eller andre f.eks. IP-adresse.
- Opplysningene blir lagret så lenge du er medlem av våre tjenester. Vi tar alle forholdsregler for å sørge for at informasjonen er beskyttet, og for at den blir slettet på en sikker måte når medlemskapet opphører.
Dine rettigheter:
Som registrert har du rett til:
– Å be om innsyn i hvilke personopplysninger vi har om deg
– Å be om retting eller sletting av dine opplysninger
– Å be om begrensning av behandling
– Å protestere mot behandling basert på vår berettigede interesse
– Å få utlevert dine opplysninger (dataportabilitet)
Du kan utøve dine rettigheter ved å kontakte oss på mail: elisabeth@voffii.no.
Overføring til tredjeland:
Dersom vi overfører dine personopplysninger til land utenfor EØS, sørger vi for at det finnes tilstrekkelige garantier i tråd med GDPR, for eksempel ved bruk av EUs standardavtaler.
Informasjonskapsler (cookies):
Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen og samle inn anonym statistikk. Du kan administrere dine preferanser i appens innstillinger.
Sikkerhet:
Vi benytter tekniske og organisatoriske tiltak for å beskytte dine personopplysninger mot uautorisert tilgang, endring, spredning eller ødeleggelse.
Kommunikasjon og kontakt
Vi behandler personopplysninger om de som henvender seg til oss for å besvare og dokumentere kommunikasjonen og for å henvende oss til andre. Dette gjelder alle former for kommunikasjon, fysisk og digitalt, skriftlig og muntlig.
I slike tilfeller behandler vi navn, telefonnummer, e-postadresse og eventuelle personopplysninger som måtte følge av henvendelsen, herunder historikk/logger om henvendelsen.
Behandlingen av opplysninger er basert på at vi har en nødvendig berettiget interesse av å behandle personopplysninger knyttet til ovennevnte (se GDPR artikkel 6 (1) f). Vi har derfor vurdert at vår berettigede interesse i å ha kontakt med omverdenen er en del av vår virksomhet og i å dokumentere den virksomheten vi driver, samt å besvare de som kontakter oss og registrere slik kontakt. Vi har vurdert det slik at dette er nødvendig for å oss for å håndtere henvendelser vi får, og at de registrertes personvern ikke går foran disse interessene.
Det er frivillig å gi oss personopplysninger, men det vil være nødvendig å gi oss opplysningene for at vi skal kunne besvare henvendelser.
Vi behandler informasjonen inntil vi regner med at det ikke vil bli videre oppfølgning av kontakten ved en henvendelse, normalt i ett år.
Rekruttering
Ved rekruttering til nye stillinger oss hos vil bl.a. CV, søknad, attester, notater fra intervjuer, resultater fra undersøkelser av referanser behandles, som vil inneholde personopplysninger.
Grunnlag for behandling av personopplysninger ved rekruttering er at behandlingen er nødvendig for å gjennomføre tiltak før en arbeidsavtale med jobbsøker eventuelt inngås (GDPR artikkel 6 (1) b).
Gjøres det undersøkelser av oss ut over å kontakte personer som er oppgitt som referanse, undersøke ved søk om historikk mv., så behandles personopplysninger på grunnlag av vår nødvendige berettigede interesse for å sikre at riktig kandidat til stillingen (GDPR artikkel 6 (1) f). For sistnevnte har vi vurdert at vår berettigede interesse i å rekruttere nye ansatte veier tyngre enn den enkeltes personvern. Vi oppfordrer deg til å ikke legge inn særlige kategorier personopplysninger, som helse, religion, politiske oppfatninger, fagforeningsmedlemskap mv. i din søknad.
Personopplysninger slettes så snart rekrutteringen er gjennomført, om du ikke har samtykket til lenger oppbevaring.
- Oppbevaring og lagring (sletting) av personopplysninger
Vi oppbevarer personopplysninger så lenge det er nødvendig for det formål personopplysningene ble samlet inn for, og sletter opplysningene i tråd med krav i regelverket. Hvor lenge vi behandler de enkelte typene opplysninger vi behandler, er tatt inn i ovenfor hvor de enkelte behandlinger omtales.
Dette betyr for eksempel at personopplysninger som vi behandler på grunnlag av ditt samtykke slettes hvis du trekker ditt samtykke. Personopplysninger vi behandler for å oppfylle en avtale med deg slettes når avtalen er oppfylt og alle plikter som følger av avtaleforholdet er oppfylt, som f.eks. lovmessige plikter knyttet til regnskapsføring, oppfølging av kundeforholdet knyttet til reklamasjon mv. Personopplysninger vi behandler som følge av lovmessig plikt, vil slettes så snart vi ikke har plikt til å oppbevare opplysningene.
- Utlevering av personopplysninger til andre
Vi gir ikke personopplysningene dine videre til andre, hvis du ikke har gitt samtykke til dette, med mindre det foreligger et lovlig grunnlag for dette. Eksempler på slikt grunnlag vil typisk være en avtale med deg eller lovmessig plikt som pålegger oss å gi ut informasjonen.
Vi bruker databehandlere til å samle inn, lagre eller på annen måte behandle personopplysninger på våre vegne. I slike tilfeller har vi inngått avtaler for å ivareta informasjonssikkerheten i alle ledd av behandlingen. Vi benytter oss av følgende databehandlere per i dag:
- PIXEL STUDIO AS , Org. nr. 914811929, utvikler og koder appen. Tilgang til databaser med personopplysninger.
- ByteCapital Ventures org. nr. 931 367 269, utvikler og koder appen. Tilgang til databaser med personopplysninger.
All behandling av personopplysninger som vi foretar skjer innenfor EU/EØS-området.
Hvis det uansett skulle være slik at vi benytter leverandører eller behandler personopplysninger utenfor EØS, vil overføring og behandling utenfor EØS (tredjeland) skje i land godkjent av EU-kommisjonen eller i samsvar med gyldig rettslig grunnlag for overføringen av personopplysninger etter GDPR kapittel V. Skjer ikke overføring til land godkjent av EU-kommisjonen, vil overføring kun skje etter de garantier som er oppstilt i GDPR artikkel 46 (2). Hvilket grunnlag som er benyttet for overføring kan du få opplyst om du kontakter oss.
- Sikkerhet for behandlingen
All behandling av personopplysninger sikres med de påkrevede tekniske og organisatoriske tiltak.
Vi håndterer informasjon slik at den er riktig, tilgjengelig og håndtert i henhold til grad av sensitivitet på opplysningene. Vi benytter også en rekke sikkerhetsteknologier og informasjonssikkerhets-prosedyrer for å beskytte personopplysningene fra uautorisert tilgang, bruk eller formidling. Det gjennomføres risikovurderinger for behandling av personopplysninger.
Vi har inngått databehandleravtaler med alle våre leverandører som behandler personopplysninger, hvor de påtar seg samme grad av sikkerhet som vi har for vår behandling av personopplysninger.
Vi begrenser tilgangen til personopplysninger til det personalet eller de tredjepartene som skal behandle opplysningene på våre vegne. Disse partene er underlagt konfidensialitetsplikt.
Det er etablert rutiner for håndtering av brudd på informasjonssikkerhet og rutiner (personvernbrudd), og vi vil, dersom det foreligger brudd som medfører risiko for personvernet til de personopplysningene gjelder, sende avviksmelding til Datatilsynet så raskt som mulig og senest innen 72 timer etter bruddet ble oppdaget. Medfører bruddet høy sannsynlighet for personvernet til de bruddet gjelder, vil vi også varsle disse.
- Dine rettigheter når vi behandler personopplysninger om deg
Nedenfor følger dine rettigheter for behandlingen av personopplysninger. For å ta i bruk dine rettigheter må du kontakte behandlingsansvarlig, se kontaktinformasjon ovenfor.
Vi vil svare på din henvendelse til oss så fort som mulig, og senest innen én måned. Tar det lenger tid enn én måned vil du få beskjed.
Vi vil be deg om å bekrefte identiteten din eller å oppgi ytterligere informasjon før vi lar deg ta i bruk dine rettigheter overfor oss. Dette gjør vi for å være sikre på at vi kun gir tilgang til dine personopplysninger til deg – og ikke noen som gir seg ut for å være deg.
Informasjon
Du har rett til å få informasjon om de personopplysninger vi behandler om deg. Gjennom denne erklæringen informerer vi deg om vår behandling av personopplysninger. Du kan også kontakte oss om du ønsker mer informasjon.
Innsyn
Du har rett til å kreve innsyn i personopplysningene som behandles om deg. Ta kontakt med oss om du ønsker innsyn.
Endring og sletting
Du kan også be oss om å rette feilaktige opplysninger vi har om deg eller be oss om å slette personopplysninger. Vi vil så langt som mulig imøtekomme en forespørsel om å slette personopplysninger, men vi kan ikke gjøre dette dersom vi fremdeles har behov for opplysningene.
Behandling på grunnlag av samtykke
Behandler vi personopplysninger på grunnlag av ditt samtykke, så kan du til enhver tid trekke tilbake samtykket. Den enkleste måten å gjøre dette på, er å bruke den måte som er opplyst om da du ga samtykket eller kontakte oss.
Rett til å begrense eller protestere mot behandlingen
Du har rett til å få behandlingen begrenset i visse tilfeller, se GDPR artikkel 21, som:
- Du bestrider riktigheten av personopplysningene – behandlingen stanses i en periode som gjør det mulig for oss å kontrollere riktigheten av personopplysningene.
- Behandlingen er ulovlig, og du motsetter deg sletting av personopplysningene og isteden anmoder om at bruken av personopplysningene begrenses.
- Vi ikke lenger trenger personopplysningene til formålet med behandlingen, men du har behov for disse for å fastsette, gjøre gjeldende eller forsvare rettskrav.
Du kan også protestert mot behandling etter GDPR artikkel 21 nr. 1 i påvente av kontrollen av om hvorvidt våre berettigede interesser går foran ditt personvern.
Retten til dataportabilitet
For opplysninger som du har gitt til oss og er nødvendig for å gjennomføre en avtale med oss, og som behandles automatisk (dvs. ikke manuelt av oss) kan du be om å få personopplysningene om deg utlevert eller overført til annen leverandør i et strukturert, alminnelig anvendt og maskinlesbart format (dataportabilitet).
Automatisert behandling, herunder profilering
Det vil ikke bli foretatt automatisert behandling, herunder profilering, basert på dine personopplysninger som har rettsvirkninger eller som i betydelig grad påvirker de som personopplysninger gjelder. Se GDPR artikkel 22 nr. 1 og 4.
Klager
Opplever du at vår behandling av personopplysninger ikke er i overensstemmelse med det vi har beskrevet her eller at vi på andre måter bryter personvernlovgivningen, så kan du klage til Datatilsynet.
Du finner informasjon om dine rettigheter og hvordan kontakte Datatilsynet på Datatilsynets nettsider: www.datatilsynet.no.
Endringer
Hvis det skulle skje endring av våre tjenester eller endringer i regelverket om behandling av personopplysninger, kan det medføre forandring i informasjonen du er gitt her. Oppdatert informasjon vil alltid finnes lett tilgjengelig på våre nettsider.
BRUKERVILKÅR
Sist oppdatert 25. februar 2025
Velkommen til hundeappen VOFFii – Appen for alle hundeelskere.
Appn AS er eier og drifter av websiden VOFFii.no og appen VOFFii for IOS og Android. Les gjennom denne avtalen om bruk av VOFFii nøye. Ved å laste ned og bruke VOFFii godtar du disse vilkårene. Hvis du ikke godtar vilkårene under, må du ikke bruke appen.
Vi kan forandre og modere vilkårene til enhver tid, og vi vil skrive når vi sist oppdaterte vilkårene i datoen over. Ved å bruke appen godtar du automatisk disse vilkårene.
GENERELT:
VOFFii er en app og en nettbasert tjenesteplattform for alle.
– Din profil i VOFFii er synlig umiddelbart etter registrering. Du velger selv om menneske- eller hundeprofil skal være skjult/synlig under innstillinger. Du velger selv om du vil være offentlig eller privat i din feed. Du velger selv om du vil ha på eller av stedsfilter og du velger selv om du vil være synlig i kartfunksjonen vår. Hundeprofil vil automatisk vises på hundekartet dersom du ikke aktivt velger å skjule den.
-Chat: For å komme i kontakt med andre i VOFFii sender du en venneforespørsel, når den er godtatt kan dere chatte sammen.
-Feed: Her kan du dele både bilder og videoer. Du velger selv om du vil dele offentlig eller privat. Du kan like og kommentere på bilder.
-Utforsk: Her kan du søke etter hunder eller mennesker i søkefilteret. Vil du finne noen i nærheten av deg må du slå på stedsfilter.
-Venner: Her ser du alle vennene dine, og du kan invitere venner til VOFFii.
-Innstillinger/tannhjul: Her ser du min profil, du kan velge språk, slå på/av skjul meg i kart/søk, på/av stedstjenester, informasjon om VOFFii, og sletting av konto.
– På Hundekartet kan du opprette turer og aktiviteter. Du kan selv velge om du vil sette deg selv som privat eller offentlig profil. Når du oppretter tur eller aktivitet på kart legges dette automatisk inn i aktivitetskalenderen. Er du hundepasser vil du automatisk være synlig på hundekartet. I hundekartet ser du hunder i nærheten av deg, hundepassere, hundevennlig og detaljert kart.
– VOFFii fordeler: Her finner du mange unike fordeler bare for deg som er en del av VOFFii
– Tips og Trening: Bruk tips og treningsvideoene for en morsom og bedre hverdag for deg og hunden din.
– Hundejournal: Samle alt om hunden din på ett sted enten det er valpepapirer, veterinærbesøk, tannrens, eller dagsrutiner som du enkelt kan dele på mail med enten en hundepasser eller veterinær.
– VOFFii play: Spill VOFFii spillet og del resultater med andre. Ukens topp 5 score vil automatisk publiseres.
– VOFFii marked: Her registrerer du det du ønsker å selge innenfor kategoriene hundeutstyr, hunder og valper, tjenester, kurs, omplassering, hundepersonell, avl/fórvert. For å komme i kontakt med hverandre må dere bli venner i appen og avtale videre i chat. Appen tar ikke ansvar for eventuelle useriøse aktører, og all handel skjer på eget ansvar. Oppdages useriøsitet oppfordres brukerne til å rapportere til: hei@voffii.no, som kan slette slike useriøse brukere.
Ved kjøp og salg av dyr på markedsplassen må retningslinjene til Mattilsynet følges. Se oppdaterte retningeslinjer på Mattilsynets hjemmesider: (www.mattilsynet.no)
– Aktiviteter: Legg inn dine aktiviteter/turer i aktivitetsoversikten. Aktiviteten blir synlig for alle i appen hvis du velger å ikke aktivt trykke på «for alle» knappen. Trykker du på den, er det bare vennene dine som vil se din aktivitet. Vil du delta på aktiviteter trykker du «bli med». Du som deltaker vil da bli synlig, og det blir mulig å gå inn på din profil fra aktiviteten. Aktiviteten blir synlig i Hundekartet. VOFFii tar ikke ansvar for den som oppretter aktivitet, innhold i aktivitet, eller for eventuelle avlysninger.
– AI VOFFii: VOFFii har to funksjoner som bruker AI: Finn hunderase og VOFFii AI Chat. All bruk av AI er på eget ansvar og APPN AS tar ikke ansvar for eventuelle feil som genereres av AI.
-Finn hunderase: Scann en hund og AI finner hvilken hunderase dette er, og hvilke egenskaper som kjennetegner denne rase.
-VOFFii AI chat: Spør AI om det du lurer på om hunden din/hundehold.
– GAMIFICATION: Alt du gjør i appen gir deg en score som kan gi deg fordeler i appen. Topp 50 score liste vil automatisk vises.
– TOPPLISTE: Alle brukerne får poeng for det de gjør i appen, og vi har derfor en topp 50 liste som vises i appen. Man får poeng for å f.eks dele innlegg, like innlegg, legge ut aktivietet/turer, sende venneforespørsler, lese nyheter og klikke seg inn på annonser. De som ligger på Topplisten vil vises med sitt eget profilbilde, og andre kan trykke seg inn på profilbilde for å komme til selve profilen. Ønsker man ikke ligge synlig på topplisten, kontakt: hei@voffii.no.
– HUNDEPASS: I hundepassfunksjonen i appen registrerer du deg som hundepasser eller at du ønsker hundepass. For å komme i kontakt med hverandre må dere bli venner i appen og avtale videre i chat.
– Arbeidsmiljøloven setter grenser for betalt arbeid for barn under 13 år, men å passe en hund for familie eller venner vil normalt ikke regnes som arbeid. Aldersgrense for å tilby betalt hundepass via appen er derfor 13 år. Foreldre har ansvaret hvis barnet er under 18 år.
– Dyrevelferdsloven krever at den som passer et dyr, må ha nok kunnskap og kompetanse til å gi dyret riktig stell og omsorg.
I Hundelovens paragraf 3 står det at: En hundeholder som midlertidig ønsker å overlate ansvaret for hunden til en annen, må forsikre seg om at vedkommende har de nødvendige forutsetningene for å utvise tilsvarende aktsomhet.
Eiere av kjæledyr er derfor eneansvarlig for å evaluere egnetheten av tjenesteleverandører for tjenestene de tilbyr å levere.
Bruk av tjenesten:
Når du bruker VOFFiis hundepass funksjon, godtar du:
Det er din forpliktelse å overholde alle gjeldende internasjonale, føderale og statlige lover, inkludert skattelover og forskrifter, som gjelder for din aktivitet på tjenesten.
- Ikke å oppgi falsk informasjon i profilen din, utgi deg for en annen person eller enhet, eller opprette flere eller dupliserte kontoer.
- Ikke å bruke tjenesten til å arrangere levering og kjøp av tjenester med en annen bruker, og deretter utføre transaksjoner for disse tjenestene utenfor VOFFii-tjenesten.
DYREEIERS FORPLIKTELSER
- Det er ditt eget ansvar å avgjøre om bruken av tjenesten er passende for kjæledyret ditt og å velge en tjenesteleverandør (hundepasser, hundelufter). VOFFii gir ingen garantier angående kvaliteten på tjenesteleverandører eller deres innkvartering. VOFFii er ikke en part i noen avtale eller transaksjon mellom kjæledyrseieren og tjenesteleverandøren og kan derfor ikke verifisere eller autentisere krav fremsatt av en tjenesteleverandør.
- Du må sørge for at kjæledyrene dine har god helse, er vaksinert og at alle forholdsregler mot lopper, parasitter og andre smittsomme sykdommer er tatt.
- Du må gi all relevant informasjon til tjenesteleverandører angående kjæledyret ditt.
Du må sørge for at tjenesteleverandøren mottar relevant kontaktinformasjon for å kontakte deg, en alternativ kontaktperson som vil kunne ta med kjæledyret ditt(e), og kjæledyret ditt(e) veterinær i en nødsituasjon.
- Du samtykker i at hvis du unnlater å hente kjæledyret ditt etter en bestilling, kan tjenesteleverandøren etter eget skjønn plassere kjæledyret ditt i alternativ overnatting, fosterfamilie, dyrehjem eller hos andre myndigheter. I tillegg godtar du å refundere tjenesteleverandøren for alle kostnader og utgifter forbundet med slike handlinger.
FORPLIKTELSER TIL TJENESTELEVERANDØRER (hundepasser)
- Du erkjenner at du som tjenesteleverandør må overholde lokale lover og forskrifter angående lisensiering og andre krav. Du godtar at VOFFii ikke er ansvarlig for dersom tjenesteleverandører ikke har innhentet nødvendige tillatelser eller ikke oppfyller andre nødvendige krav for å lovlig levere dyrepass.
- Du samtykker i at du og andre som bor i boligen din frivillig godtar å tilby dyrepass.
- Du samtykker i å fritt og frivillig oppgi all nødvendig informasjon for tjenesteprofilen din, inkludert navn, adresse og erfaring med dyrepass, og du erkjenner at denne informasjonen vil bli publisert på tjenesteprofilen din.
- Du godtar at VOFFii forbeholder seg retten til å avvise en søknad om å bli tjenesteleverandør hvis vi etter eget skjønn fastslår at søkeren ikke er egnet. Vi har ingen plikt til å opplyse om årsaken til vår beslutning om å avslå en søknad.
- Du må be om all relevant informasjon fra kjæledyrseiere angående kjæledyr.
- Du godtar at alle kjæledyrstjenester skal utføres med rimelig ferdighet og omsorg, spesielt med hensyn til innkvartering, velferd og sykdomskontroll.
- Du godtar å holde alle kjæledyr i bånd på offentlige områder.
- Du samtykker i å følge alle nødvendige tiltak for å sikre at kjæledyr har trygge reiser i offentlig eller privat transport. Du vil alltid overholde lokale lover for enhver type transport og sørge for at henting og/eller avlevering finner sted til det planlagte tidspunktet som er avtalt mellom deg og kjæledyrseieren.
- Du samtykker til å holde kjæledyrseieren kontinuerlig oppdatert angående helsen til kjæledyr og å svare umiddelbart på enhver forespørsel fra kjæledyrseieren under en bestilling.
Betaling
- Alle betalinger skjer via VOFFii-plattformen.
- Prisene oppgis i NOK og inkluderer eventuelle avgifter med mindre annet er spesifisert.
- Betaling kan gjøres via tilgjengelige betalingsmetoder i appen.
- VOFFii tar ingen ansvar for eventuelle gebyrer knyttet til betalingstjenesten.
- VOFFii vil ta en fee i bakkant av betalingen for å dekke plattformkostnader.
Vi oppfordrer alle som bruker tjenesten hundepass til å gjennomføre «Trygg Hundepass» verifisering i appen. (Kommer vår 2025)
BOOKING OG BETALING AV HUNDEKURS
Ved å bruke VOFFii til å booke og betale for hundekurs, godtar du disse vilkårene.
VOFFii fungerer som en plattform for å koble brukere med kursarrangører og påtar seg ikke ansvar for selve kursinnholdet eller gjennomføringen.
BOOKING
– Kurs kan bookes direkte gjennom appen.
– En booking er bindende så snart betalingen er gjennomført.
– Kursplass er garantert først etter bekreftet betaling.
BETALING
– Alle betalinger skjer via VOFFii-plattformen.
– Prisene oppgis i NOK og inkluderer eventuelle avgifter med mindre annet er spesifisert.
– Betaling kan gjøres via tilgjengelige betalingsmetoder i appen.
– VOFFii tar ingen ansvar for eventuelle gebyrer knyttet til betalingstjenesten.
– VOFFii gjør oppmerksom på at vi kan ta en fee i bakkant av betalingen for å dekke plattformkostnader.
AVBESTILLING OG REFUSJON
– Ved avbestilling og refusjon gjelder kursholders retningslinjer og tas med kursholder direkte.
BRUKERENS ANSVAR
– Brukeren må sørge for at hunden er frisk, vaksinert og egnet for deltakelse.
– Brukeren er selv ansvarlig for å følge alle instrukser fra kursarrangøren.
– VOFFii er ikke ansvarlig for eventuelle skader på hund eller eier som oppstår under kurset.
KURSARRANGØRENS FORPLIKTELSER
– Kursarrangøren må oppgi all relevant informasjon om kurset, inkludert målgruppe, varighet og krav til deltakere.
– Kursarrangøren er ansvarlig for kvaliteten på kursinnholdet.
– VOFFii forbeholder seg retten til å fjerne kursarrangører som ikke oppfyller plattformens standarder.
TVISTER OG ANSVARSFRASKRIVELSE
– VOFFii fungerer kun som en plattform og er ikke ansvarlig for selve kursinnholdet eller eventuelle konflikter mellom brukere og kursarrangører.
– Eventuelle tvister må løses direkte mellom partene.
Ved å bruke VOFFii til booking og betaling av hundekurs bekrefter du at du har lest og forstått disse vilkårene. VOFFii forbeholder seg retten til å endre vilkårene når som helst.
Vi oppfordrer alle som bruker tjenesten hundepass til å gjennomføre «Trygg Hundekursing» verifisering i appen. (Kommer vår 2025)
Informasjonen du legger inn lagres trygt og tilgjengelig hos Appn AS.
Appn AS kan ta kontakt med deg på e-post, chat, pushvarsler eller mobil som del i vår løpende oppfølging eller andre forhold knyttet til bruk av våre tjenester og dine erfaringer med bruk av tjenestene.
Appn AS kan sende deg e-post, pushvarsler og chat med generell markedskommunikasjon og nyhetsbrev fra VOFFii og relevante samarbeidspartnere. Data innhentet ved registrering kan brukes for selektering av markedsføring til valgte målgrupper. Du kan enkelt reservere deg fra å motta markedskommunikasjon ved å endre dine innstillinger i appen eller følge instruksjon gitt i e-postene.
Disse brukervilkårene og personvernerklæringen er juridisk bindende avtaler mellom Appn AS og deg som bruker.
Begrep som «vi», «vår» og «oss» refererer til Appn AS, mens «du», «din» og «bruker» refererer til brukeren.
BRUKERKONTO:
For å bruke tjenestene må du ha registrert deg hos VOFFii. Kontoen opprettes automatisk ved fullført registrering.
Du anses som bruker hos VOFFii umiddelbart fra registering av brukerkonto.
Det er ingen bindingstid og du kan når som helst avslutte din konto hos oss. Ved sletting av konto vil din brukerprofil slettes umiddelbart og du vil ikke lenger ha tilgang til tjenesten. Din profil er synlig til du selv velger å slette den.
Ved behov for hjelp vedrørende dette, kontakt: elisabeth@voffii.no
TILGJENGELIGHET OG BETALING:
Det er kostnadsfritt å opprette brukerkonto og benytte funksjonene Appn AS tilbyr dersom annet ikke er opplyst.
VILKÅR FOR BRUK
Retten til å bruke tjenesten er personlig og kan ikke overføres til andre.
Bruk av tjenesten har en aldersgrense på 13 år. Appn AS har ikke ansvar for eventuell ugyldighet som følge av manglende rettslig handleevne hos brukeren.
I tillegg forutsetter bruk av tjenesten at brukeren aksepterer å kommunisere elektronisk via tjenesten.
Brukeren er selv ansvarlig for å oppgi korrekte opplysninger både ved egen bruk av tjenestene og i dialog med oss. Dersom du har gitt uriktige eller mangelfulle opplysninger er ikke Appn AS ansvarlig for eventuelle følgefeil.
I VOFFii kan du som bruker lage din egen profil både av deg selv og din hund eller hunder, og lagre og poste bilder og tekst. Som bruker forstår du at andre kan se din profil og det du legger ut av bilder og informasjon. Du forstår at du selv er ansvarlig for det du legger ut av innhold. Du er selv ansvarlig for om du legger innlegg på offentlig eller privat feed.
APPN AS med merkevaren VOFFii er ikke ansvarlig for den informasjon eller innhold medlemmer legger ut i VOFFii eller oversender via våre tjenester. APPN AS med merkevaren VOFFii er ikke ansvarlig for våre medlemmers adferd, heller ikke den risiko som er forbundet med kontakt med andre medlemmer.
Publisering av bilder og innhold med pornografisk eller seksuell karakter i VOFFii, samt innhold som på andre kan virke støtende eller krenkede, er ikke tillatt. Som medlem forplikter man seg til å vise respekt og god adferd ovenfor andre medlemmer og vår tjeneste generelt. APPN AS med merkevaren VOFFiii forbeholder seg retten til å deaktivere eller slette brukerprofiler som på noen måte bryter med medlemsavtalen. Selv om APPN AS ikke er forpliktet eller ansvarlig for innhold hos medlemmer, forbeholder APPN AS seg retten til å fjerne innhold som ikke er passende for siden.
Hvis du bruker VOFFii som arbeidsplattform plikter du til å oppgi kun riktig informasjon til potensielle kunder via appen. Misvisende markedsføring eller budskap kan føre til umiddelbar sletting av kontoen.
I appen VOFFii kan du rapportere andre brukere hvis du opplever at noe er krenkende eller upassende. Du kan også velge å slette venner og rapportere upassende henvendelser i chat.
Kursholders ansvar Kursholder forplikter seg til:
-Levere oppdaterte og kvalitetssikrede kurs innenfor hundetrening og -atferd.
-Sikre at alt kursinnhold følger gjeldende lover, regler og bransjestandarder.
-Håndtere kundehenvendelser relatert til kursene og tilby nødvendig oppfølging.
Økonomiske betingelser
-Utbetalinger til Kursholder skjer månedlig, basert på gjennomførte og betalte kurs.
-Plattformen beholder en provisjon av hvert solgte kurs.
-Betalingsløsning for kurskjøp overfører utbetalinger til Kursholder i henhold til avtalt provisjonsmodell.
Immaterielle rettigheter
-Kursholder beholder opphavsretten til alt opplastet kursinnhold.
-Partene skal ikke benytte den andre partens varemerke eller materiale uten skriftlig tillatelse.
Rapportering
Dersom det oppdages feil i tjenesten, skal feilen umiddelbart varsles til Appn AS. Ved uforutsette feil eller tekniske problemer med vår tjeneste vil APPN AS med merkevaren VOFFiii gjøre alt vi kan for å rette dette så raskt som mulig. APPN AS med merkevaren VOFFii står ikke økonomisk ansvarlig ovenfor sine medlemmer ved slike situasjoner, eller situasjoner som ikke anses som grov uaktsomhet fra APPN AS sin side.
TILLATELSE TIL Å BRUKE TJENESTEN
Når du har en brukerkonto gir Appn AS deg rett til å benytte tjenesten i samsvar med brukervilkårene og Appn AS sine instruksjoner.
Tilgangen til tjenesten skal kun benyttes innenfor formålet og med de begrensninger og instrukser som er gitt av Appn AS.
Appn AS gir deg en ikke-eksklusiv, ikke-overførbar tillatelse til å bruke tjenesten innenfor formålet. Tillatelsen kan ikke gis videre til andre eller på andre måter gjøres tilgjengelig for andre. Enkelte produkter og tjenester vil kreve at alle parter har brukerkonto.
Appn AS er eneeier av tjenesten og programvaren som brukes til å levere tjenesten, samt all tilhørende dokumentasjon. Tjenesten og dens struktur, organisering, kildekode og dokumentasjon inneholder forretningshemmeligheter.
Brukeren kan ikke gjøre kommersiell bruk av tjenesten eller innhold det gis tilgang til, inkludert, men ikke begrenset til salg eller distribusjon av tjenesten, programvaren eller dokumentasjon til en tredjepart.
ENDRINGER AV PERSONLIG INFORMASJON
Brukeren skal varsle Appn AS om endringer av e-postadresse og andre personlige opplysninger umiddelbart ved å endre kontoinnstillingene under Innstillinger. Brukeren er eneansvarlig for eventuelle kostnader og tap som kan oppstå ved feilaktig eller manglende oppdatering av kontaktinformasjon.
PERSONVERN OG DATAINNSAMLING
Appn AS kan samle identifiserbar informasjon for å oppfylle våre forpliktelser overfor deg og for å tilpasse våre tjenester. Dette inkluderer statistikk og ytelsesmålinger relatert til programvaren. Denne informasjonen sendes til Appn AS og kan bare brukes av Appn AS som fastsatt i Appn AS sin Personvernerklæring.
Appn AS kan sende deg varslinger og meldinger i samsvar med gjeldende personvernerklæring.
Dersom det foreligger en gyldig rettskjennelse fra en norsk rett eller annet gyldig rettslig pålegg vil Appn AS utlevere data i henhold til dette. Appn AS vil varsle brukeren i slike tilfeller dersom det er lovlig adgang til det.
ENDRING AV BRUKERVILKÅR OG TJENESTETILBUD
Appn AS kan endre brukervilkårene fra tid til annen etter eget skjønn og følgende gjelder:
endringer i brukervilkårene trer i kraft umiddelbart etter at de er publisert på Appn AS / VOFFii.
endringer av datoen på brukervilkårene indikerer at disse er oppdatert;
Appn AS vil kun sende en separat skriftlig melding til våre brukere i den grad endringen anses å være såpass vesentlig at informasjon bør gis.
Appn AS kan avbryte eller avslutte tjenester, helt eller delvis, etter å ha gitt brukeren varsel innen rimelig tid.
KLAGER
Alle klager og andre henvendelser om ansvar skal sendes til
VOFFii
c/o Appn AS
Elisabeth Østby
Tlf. 40845994
Furusethgata 5
2069 Jessheim
E-post: hei@voffii.no
Denne e-post adressen skal benyttes også dersom du har brukt tjenestene i en samarbeidspartners grensesnitt.
Når det gjelder personvern vises det til Personvernerklæringen vår. Du finner også informasjon om dine rettigheter og hvordan kontakte Datatilsynet på Datatilsynets nettsider: www.datatilsynet.no.
LOVVALG OG VERNETING
Brukerbetingelsene og alle forhold mellom Appn AS og brukere er underlagt og tolkes i samsvar med norsk lov.
Eventuelle tvister skal forsøkes løst i minnelighet. Mekling skal benyttes.
Partene vedtar Oslo tingrett som rett verneting. Kontaktinformasjonen nedenfor angir rett saksøkt.
KUNDESERVICE OG KONTAKT
For spørsmål om tjenesten, ta kontakt med kundeservice på chat eller via e-post på hei@voffii.no.
Appn AS vil forsøke å besvare alle henvendelser innen rimelig tid.
Adresse:
VOFFii
c/o Appn AS
Elisabeth Østby
Tlf. 40845994
Furusethgata 5
2050 Jessheim
E-post: hei@voffii.no